Ģimnāzijas dalība forumā „Tie esam mēs!”

forums

2018. gada 1. martā Rīgas Ķengaraga vidusskolā norisinājās Izglītības attīstības centra un British Council organizētais forums “Tie esam mēs!” Forums ir projekta „Izzināt. Pieredzēt. Rīkoties.” turpinājums, kurā Rīgas Klasiskās ģimnāzijas komanda (pedagogi – I. Narmonta, I. Buta, L. Tukāne –Grosa – un Marija Škuļtecka (12.a) dalījās ar projekta gaitā gūto pieredzi.

Projekta gaitā skolēniem bija iespēja pilnveidot kritiskās domāšanas, debatēšanas, sadarbības un citas prasmes, kā arī medijpratības līmeni, kas kopumā sekmē apzinātās piederības sajūtas veidošanos un vēlmi iesaistīties un ietekmēt notiekošo savā skolā, kopienā un valstī.

Mums bija brīnišķīga iespēja foruma ievadā dzirdēt žurnālista M. Dauguļa iedvesmojošo runu par to, kā dzīvot šodienas pasaulē. Viņš padalījās ar savu dzīves pieredzi un teica, ka jāsāk dzīvot tagad un jābauda katra diena. Mūs ļoti iedvesmoja upes ceļa teorija par dzīvi un sabiedrību. Tagad mēs zinām, ka upi veido straumes (tas nozīmē- lai kaut ko sasniegtu, cilvēkiem jābūt vienotiem savos mērķos).

Pēc iedvesmas tikšanās norisinājās darbnīcas divos raundos. Katrā bija 3 darbnīcas, kurās dažādas projekta dalībskolas komandas prezentēja savu pieredzi.

Ģimnāzijas komanda pastāstīja par projekta gaitā organizētajiem pasākumiem (radošo stāstu konkursu „Latvija man ir..”, interaktīvo spēli „Aspazijai -150” un Latvijas izzināšanas spēli) un piedāvāja „sadraudzināt” latviešu valodu, literatūru un latviešu valodu vienā aktivitātē. Un izrādījās, ka matemātiskās figūras un formulas ļoti labi var atdzīvināt ar valodas un dažādu ikdienišķu lietu palīdzību.

“Mums paveicās satikties ar Rīgas Zolitūdes ģimnāzijas pārstāvjiem. Viņi aizraujoši stāstīja par saviem rīkotajiem pasākumiem un paveikto darbu. Viens no tiem bija skolas muzeja atklāšana. Tas tika atklāts, lai netiktu aizmirsta garā skolas vēsture. Interesanti, ka muzeja veidošanā piedalījās šodienas skolnieku vecāki, kuri ar gandarījumu palīdzēja atcerēties skolas vēsturi. Ģimnāzija arī tiecas apvienot visus skolniekus, attīstīt komandas garu, veidojot kopīgas darbības kā teātra pantomīma, bērnu orķestris, izzinošas ekskursijas, vasaras nometnes un daudzas citas.”

Anastasija un Angelina (12. klases skolnieces) apmeklēja Rīgas 31.vidusskolas darbnīcu “Es Latvijai – vietas izpētes un iepazīšanas aktivitātes jauniešiem”, kuras mērķis bija izveidot unikālu ornamentu, izmantojot cilvēka dzimšanas dienas datumu. Katrs izrakstīja savus skaitļus un, iekrāsojot rūtiņas, katram no mums sanāca ļoti skaisti un unikāli ornamenti.

“Otrajā raundā mēs nokļuvām Rīgas Ķengaraga vidusskolas darbnīcā. Viņu darbnīca, šķiet, bija vispatīkamākā, jo tajā bija iespēja pašiem piedalīties debatēs un aizstāvēt savu viedokli. Tā ir brīnišķīga metode, lai palīdzētu jauniešiem izteikt savas domas, attīstīt oratora spējas un vienkārši jauki, lietderīgi pavadīt laiku kopā.” (Sofija)

Šāda veida aktivitātes ļauj spēcināt piederības sajūtu kā savai skolai, kopienai un valstij, tā arī apzināties sevi kā mūsdienu strauji mainīgās, iespējām un izaicinājumiem bagātās globālās pasaules līdzdalībnieku.

Vairāk informācijas var atrast www.iac.edu.lv mājas lapā projektu sadaļā.

 Rakstu sagatavoja: Angelīna Sabļina, Sofija Rehiašvili, Darja Logunova