Radošā diena “Es un tehnoloģijas”

Par radošas dienas norisi:

Galerija (video prezentācijas):

2.-3.klases

https://drive.google.com/file/d/1FSOiKAkr9-GHTrzq82vAZCSUw3kAgOCA/view?usp=sharing

1.klases (ielu maketi)

https://drive.google.com/file/d/1CJaIn1XdjDC9A7caCb7e01VDvf0JAT4q/view?usp=sharing

Radošā diena, 1.-3.klasēs.

Radošā dienā par tēmu “Es un tehnoloģijas” sākumskolas mācību kabinetos katrā aktīvi “darbojās” kāds uzņēmums vai organizācija, piemēram, “Latvijas pasts”, “Rīgas satiksme”, Sporta skola, Skaistumkopšanas salons, Bibliotēka, Būvniecības un Mežsaimniecības uzņēmumi, Aviokompānija AirBaltic un Lidosta, Valsts un Pašvaldības policijas un daudzi citi.

Uzdevumi, diktāti, dialogi, domrakstitajā diena bija veltīti un saistīti ar profesijām, kuru pārstāvji strādā dažādos uzņēmumos un organizācijās. Šīs stundas ir lielisks piemērs karjeras izglītības integrēšanai mācību saturā.

Dienas beigās, pārdomājot tās notikumus, skolēni veidoja infogrammas par to, kādās profesijās ir nepieciešamas zināšanas matemātikā vai dabaszinībās,  latviešu un krievu valodā vai kādā citā mācību priekšmetā.

Pirmo klašu skolēni tajā laikā iepazinās ar maketu veidošanas tehnoloģijām. Viņiem palīdzēja ne tikai skolotāji, bet arī vecāki un 12.d klases skolēni.

Paldies visiem ģimnāzistiem, skolotājiem un vecākiem par radošu darbu!

Sagatavoja: Irina Ivanova

Radošā diena “Es un tehnoloģijas” 4.-9.kl.

17.oktobrī ģimnāzijā norisinājās radošā diena. Katrai klašu grupai bija noteikta konkrēta tēma un uzdevumi. Skolēni pierādīja, ka ir ļoti atjautīgi, radoši, spējīgi sastrādāties grupās un priecāties par savu un citu veikumu. Turpinājumā apraksts kā radošo dienu pavadīja ģimnāzijas 4.-9.klašu skolēni.

4.klase “Mūsu TV”

Skolēniem no 4.klases pirms radošas dienas bija uzdevums skatīties un vērtēt dažādus TV raidījumus. Radošajā dienā skolēni, strādājot grupās, izgatavoja televizorus no dažādiem materiāliem. Turpinājumā veidoja 5 min garus TV raidījumus, kurus demonstrēja un vērtēja kopā ar klases biedriem. Labāko raidījumu ierakstīja, izmantojot tehniskos risinājumus datorklasē. Nobeigumā skolēni vērtēšanai izveidoja TV izstādi.

5.klase “Leļļu ēnu teātris”

Lai iedvesmotos tēmai un rastos idejas, 5.klašu skolēni jau iepriekš apmeklēja leļļu teātra izrādi. Radošas dienas uzdevumi bija teātra lugas scenārija rakstīšana, par tādām aktuālām tēmām kā iekšējas kartības noteikumi, veselīgs dzīves veids, draudzība, vide mums apkārt, u.c. Pēc kā skolēniem vajadzēja izgatavot skatuvi, gatavot lelles un dekorācijas. Pēc sagatavošanas darbiem sekoja ēnu teātra filmēšana. Nobeigumā skolēni ar savām izrādēm priecēja arī citu klašu skolēnus.

6.klase “Dizains. Priekšmetu modelēšana”

Radošā diena 6.klasēm iesākās ar viesošanos VEF vēstures muzejā, kurš izvietots VEF Kultūras pils 2. stāvā. Muzeja krājumā ir vairāk nekā 6000 priekšmetu, dokumentu, fotogrāfiju un citu kultūrvēsturisku liecību, kas raksturo VEF izaugsmi no mazas darbnīcas līdz milzīgam uzņēmumam.  Skolēniem bija iespēja skatīt muzeja jauno ekspozīciju, kas aicina doties ar VEF vēsturi saistītos interaktīvos piedzīvojumos – izmēģināt, kā tas ir – piezvanīt, griežot telefona ciparripu, vai fotografēt ar VEF Minox, izjust kā skanēja 30., 60. un 80. gadu radio, doties virtuālā tūrē pa  VEF teritoriju un iepazīt nozīmīgas vietas un objektus.

Pēc muzeja apmeklējuma 6.klases skolēniem radošā diena turpinājās ģimnāzijā, strādājot grupās tika veidota posteraveida prezentācija par sadzīves priekšmetu vēsturisko attīstību, izmantojot dažādus iepriekš sagatavotus materiālus. Pēc kā sekoja arī sadzīves priekšmeta modelēšana no kartona un plastika (modelējamie priekšmeti bija: gludeklis, tējkanna, telefons, fotoaparāts, veļas mašīna, fēns). Darbi tika izstādīti un vērtēti.

7.klase“Karjeras Tehnoloģiju diena”

Karjeras tehnoloģiju diena 7.klasēs tika organizēta ar mērķi izzināt sevi, savu individuālo personīgo tipu, profesionālo jomu, tādā veidā palīdzot izdarīt izvēli par virzienu, kurā skatīties, izvēloties nākotnes profesiju. Strādājot grupās skolēni veidoja plakātu par konkrētas jomas profesijas pārstāvjiem, nosaucot, kādas profesijas šis tips pārstāv, kas tam raksturīgs, kuri mācību priekšmeti jāapgūst tiecoties uz šīs jomas profesijas apguvi, kā arī jāizdomā kādas nākotnē vēl jaunas profesijas konkrētajā jomā varētu rasties no jauna. Plakāti izstādīti apskatei visiem pirmā stāva gaitenī pie sienas.

Paralēli radošajam darbam, skolēniem bija iespēja iepazīt programmētāja profesijas nianses un specifiku. Piedaloties nodarbībā, kuru vadīja A.Kancere no StartIT, iepazīstinot skolēnus ar programmētāja profesiju, kā arī skolēni paši “iejustās programmētāja ādā” veidojot savu algoritmu, jo tas ir viens no pamatelementiem programmas tapšanā. Vēl skolēni tikās ar pārstāvjiem no Accenture, kuri vadīja lekciju par dzimuma līdztiesību, kopīgi meklējot veidus kā iedrošināt un ieinteresēt meitenes iesaistīties eksaktajās zinātnēs. Vēl skolēni Martas Bites (Interaktīvā mācību filmas studija)vadībā uzņēma arī savu īsfilmu. Kur īsā laikā vajadzēja iejusties filmu veidotāju tēlā, kļūt par scenāristiem, režisoriem, aktieriem, māksliniekiem, operatoru un motāžistu. Rezultāts izdevās labi un pārsteidza pašus skolēnus.

Daļa no skolēniem tikās arī ar A.Kiseļovu Kung Fu pasniedzēju no Kung Fu Pansin, klausoties iedvesmas stāstā par pasniedzēja paša karjeras izvēli un ceļu uz to, panākumiem un neveiksmēm. Notika arī daži vingrojumu paraugdemonstrējumi.

8.klase “Tiltu konstruēšana”

Skolēniem radoša diena iesakās ar prezentāciju aktu zālē, par tiltu uzbūvi. Pēc kā sekoja “Demo centra” nodarbība par enerģiju, ko skolēni un interesi klausījās un aktīvi darbojās arī paši. Pēc nodarbības skolēni apskatīja jau esošos konstruētos tiltus un tad sekoja praktiskā darbošanās pa klašu grupām, savu tiltu konstruēšanai. Darbs bija radošs, atbildīgs un interesants. Dienas beigās skolēni savu veikumu novietoja otrā stāva gaitenī apskatei visiem.

9.klase “Vizuāli grafiskais, plastiskais risinājums”

9.klašu skolēniem radoša diena iesakās laboratorijā ar praktisku nodarbību vieslektoru vadībā, kuri ģimnāzijā viesojās no AS Grindex. Skolēniem bija iespēja nostiprināt jau zināmās teorētiskās zināšanas par ķīmisko elementu reakcijām, kā arī darboties praktiski un uzraudzībā izmēģināt reakcijas pašiem.

Otrais radošās dienas uzdevums skolēniem bija D.Mendelejeva tabulas elementa simbola veidošana uz kartona no dažādiem materiāliem. Vēl 9.klases skolēni radoši strādāja, pēc parauga sastādot un noformējot Mendeļejeva tabulas elementa CV. Nobeigumā iegūto rezultātu skolēni prezentēja citam klasēm.

Sagatavoja: Madara Sarkane